1 månad! 1ヶ月!

Idag så är det exakt en månad sedan jag kom till Japan! Mycket har hänt och det har för det allra mesta varit väldigt kul :) För att fira detta ska jag nu bjuda på den första ''Vän profilen''. Där jag gör en liten presentation av mina kompisar! Jag ställer lite frågor i ''mina vänner''-boksstil. Ni vet de där böckerna där alla ens vänner/bekanta fick svara på typiska frågor, vad de gillar och så vidare. Precis inna jag åkte till Japan så hittade jag en gammal ''mina vänner''-bok. Min morfar hade fått skriva i boken. På frågan 'vad hatar du mest?' hade han svarat barnpogram! Hahaha!
 
 
Först ut: 
 
Mattias!
 
 
 
Den vän som jag umgås allra mest med, skulle jag tro! :)
 
Vart kommer du ifrån?
 
Sverige, Skåne, Malmö
 
Varför pluggar du japanska?
 
Jag vill jobba här.
 
Vad vill du bli när du blir stor?
 
Cinematograf.
 
Favoriträtt?
 
Kebabpizza. (Något som varken går att hitta i Japan eller i USA där jag bodde i 2 år...)
 
Favorit efterrätt?
 
Citronpajrabarberpaj, äppelpaj med vaniljsås, PAJ!
 
Favorit färg?
 
Brunt.
 
Favorit film?
 
Matrix 1
 
Musik tips?
 
http://www.youtube.com/watch?v=Mr-N4AH_TIw
 
Bästa bok?
 
Liftarens guide till galaxen.
 
Bästa kanji? (Japanska tecken som ursprungligen kommer från Kina)
 
回 = Kai, tecknet för gånger (t.ex.antal gånger man gör något)
 
Bästa Tokyo tips?
 
Bara promenera på random platser i Tokyo!  Åk ut till små okända stationer och utforska!
 
Bild tagen av Mattias på en av våra utflykter förra vintern!
 
Hobby?
 
Film, foto och wikipedia bl.a.
 
Favorit djur?
 
Näbbdjur.
 
Tack så mycket för svaren och för att du var först ut i ''vän profilen''!
 

- Det var så lite så! (på skånska)
 
 
 
 
 
 
 
1 Mossan:

skriven

Mattias är bäst! Jag skulle vilja att han skrev fyra gånger näbbdjur med kanji till mig!

Svar: Hahaha jag ska fråga honom om han kan!
Elvira

2 Mossan:

skriven

Mattias är bäst! Jag skulle vilja att han skrev fyra gånger näbbdjur med kanji till mig!

Kommentera här: