Kallt

Idag har varit en riktigt kylig dag! Mycket regn och blåst och jag har frusit konstant. Jag hörde att det dragit en riktigt storm över Sverige också, hoppas att alla mår bra och inte utsatts allt för mycket. Så i sånna här ruskväder så tänker jag tipsa om en rätt som jag gjorde idag och som värmer gott i magen! Pumpa soppa! 
Följde inget specielt recept utan tog lite inspirationifrån olika ställen så kan tyvärr inte referera till nån sajt, men gott var det. Och pumpa är ju hett såhär i halloween-tider :) (Jo i Japan så äter vi ris, till och med till soppan!) Väldigt gott faktiskt :D
 
 
 
Jag har också en irritation i mig som jag måste få skriva ut. Nu när det börjar bli kallt, ja det känns väldigt kallt när man varit med om 100% fuktighet i luften och 40 gradig sommar. Cirka 15 grader har det varit idag så jag är inte den enda som har frusit. De flesta i min klass är från varma länder vilket gör att de, precis som mig vill ha det varmt och gosigt i klassrummet. MEN det finns en ny kille i klassen, som trots att han är ifrån varma Indonesien verkar vara väldigt varm av sig. Hur visar sig detta då? Jo, han öppnar fönstret(!!!!) som han men även jag sitter väldigt nära. Den råa, kalla luften drar in i klassrummet och attackerar min hals. Hur många gånger jag än ber honom att stänga fönstret så öppnar han det igen. Snart kommer han nog att få se hur arg en svensk kan bli! Vi får väl se ;) Men fram tills dess så kurer jag min stackars hals med inlagda plommon (Japans förkylningskur) och ingefärskok! Och så ett nytt mode-magasin ^_^
 
 
 
Ha det så bra!
 
1 Mamma!:

skriven

Soppan ser fantastisk ut! Vad är den toppad med? Synd att du inte har nåt recept, då jag ska göra en i helgen... ;)
Och jag behöver väl inte säga vad jag tycker om människor som ska vädra eller dra på fläktar i tid och otid så fort temperaturen uppnår 18 grader!! Jag har ångest över kommande vinter då jag sitter med varmblodiga kollegor...
Varm kram! ;)

Svar: Nä fy för öppna fönster!!! Jag toppade den med rostade pumpafrön och olivolja :) Kram
Elvira

Kommentera här: