Ledigt ・休み

 
 
Vaknade imorse och insåg att jag haft en dröm. En dröm som när jag vaknade insåg förblir en dröm. I drömmen så hade alla mina små frön som jag odlat kommit upp och växte frodigt ute på balkongen.
 
Det är första gången som jag gör detta och varhe dag vandrar jag fram och tillbaka, vakande kring mina små plantor. Visste inte att man kunde känna så mycket ansvar och intresse för växter! Det är riktigt kul faktiskt. Men jag har så lite tålamod... Oh well jag håller tummarna så länge!
 
ヤッホー! 今日起きたら夜に見た夢を思い出した。夢の中で私が埋めた種が生い茂っていた!ところでうでもなかった… ちょっとがっかりしたけどやっぱり植物ってそういうものだね。忍耐力が必要、私ないんだけど (^_^;
 
 
En till sak jag inte orkar vänta på, att få gå barbent! Egentligen är det redan tillräckligt varmt här i Tokyo för att kunna göra det, i alla fall ifrån en svensk persons perspektiv(cirka 20-25 grader). Men det är nästan ingen som gör det här än. Överhuvudtaget så är det här med att visa hud i Japan ingen större hit. Ben brukar oftast vara okej men bröst, axlar och mage är något som helst ska täckas av t-shirts och koftor. Jag skulle gissa att en av anledningarna är att de helst inte vill bränna sig/bli bruna(?). 
 
 また元気が出る為に最近買ったワンピースを着てお出かけした!FOREVER21で安くて買ったワンピースなんだけどすごい気に入ったし、彼氏もいいって言ってくれたし、これからいっぱい着ようと思う。実はストッキングス無しはちょっと早すぎるかもしれないが、それの方が気持ちいいよ!皆さんは何度でストッキングス無しにしてもいいと思っている?日本人の意見を聞かして下さい!
 
Men här om agen var det så fint väder att jag var tvungen fuska lite, knästrumpot for the win!
 
Jag har lagt upp bilder på den här klänningen förut men nu gör jag det igen. Är helt förälskat i den. Haha Yume gillar också klänningen sa han. Kul när ens Bf engagerar sig i ens outfits tycker jag ^-^ Vem brukar ni få klädråd av? (om ni nu inte klarar er utan det)
 
 
 
 
1 Mamma!:

skriven

Ha ha, du är för söt! Du är söt i din nya out-fit och du är söt i din oro för plantorna! ;) Men jag vet ju vad du menar... Jag går själv omkring bland mina små odlingar och registrerar deras långsamma tillväxt. Men plötsligt en dag, ska du se! Kram

Svar: Jo.. Men jag har ju haft några dödsfall också så.. oron håller i sig xP Puss!
Elvira

Kommentera här: