Hellå!

Hej på er allihop! 
 
Det blev ett två dagars uppehåll här på bloggen på grund av pressat schema men nu är jag här igen och måste berätta om min söndag! 
 
Lördags bloggens titel var på japanska och kunde förstås inte läsas av så många av er, men det som stod där betyder ''gryt helg''. Jag skrev ju då om den starka grytan som jag och Yume var och åt då och dagen efter blev det gryta igen! Min gulliga mentor hade nämligen bjudit in min klass till sig på grytfest! Den japanska grytan är en lika viktig och själklar vinterrätt som våra sillar på julbordet! :D 
 
Bara halva klassen fick plats åt gången men det var väldigt kul med bara hälten också :)
 
 
På vägen stannade vi till och köpte mochi, japanskt risgodis med en degig konsistens. Mycket gott enligt mig!
 
 
 
Så delish!
 
Vi spelade spel på blodigt allvar och det kändes som om att vi var barn igen ^_^
 
 
 
Efter grytfesten så träffade jag Ronja och Shane och vi gick till ett café som jag har velat gå till sååå länge, anledningen ser ni på bilderna nedanför! :D
 
 
Tjingeling!
1 Mamma!:

skriven

Ser himla gott ut det där! ;) Och gulligt av henne att bjuda hem er allihop! Kramis

Svar: eller huuuuur!!!! hihi! PPussiS!
Elvira

Kommentera här: