Första partykvällen på länge!

Igår så var jag som sagt ute på kvällsäventyr. Först och främst så firade vi Shane som fyllde år! Shane som från början är ifrån Argentina hade bokat bord åt oss på en spansk izakaya med jätte god mat. Izakaya är för att förenkla det så är det pubar, men med mycket mer fokus på maten än på västvärldens pubar. Det är inga helrätter som kommer in utan mat i små mängder som alla kan dela på! :) Det var hur som helst väldigt kul och min spanska kompis Marc gav maten godkänt så då vet man ju att det förutom att vara gått också var äkta!
 
 
 
Efter detta så tog de flesta i vår lilla grupp våra partysugna kroppar till Roppongi, ett av de stora klubb-distrikten i Tokyo. Detta för att fira att Yume och hans kompisar tagit studenten ifrån univeristet. Förståss så fortsatte vi att fira Shane också så det var en massa firande på gång och alla va glada! ^_^
 
Har tyvärr inga vidare bilder ifrån kvällen men kul var det i alla fall, idag ha jag till och med fått träningvärk i benen från allt dansande...
 
 
Trodde inte att jag skulle få plats på bilden så jag slängde mig i min Kompis Kathryns knä ;) Inte för att reultatet blev något vidare...
 
 
 
 
En av anledningarna till att jag inte går ut och festar så ofta är framför allt för att tågen slutar runt 12 tiden och sen har man inget annat val än att festa enda fram tills på morgonkvisten. Och ärligt talat, vem orkar med det? Inte Yume, Shane, Ronja och jag i alla fall! Efter några timmars dansande så tog vi en taxi hem till mig och Y där vi kollapsade och sov fram till lunch tid! 
 
Och då var vi ju såklart hungriga som små vargar och bestämde oss genast för att sätta igång med en riktigt söndagsfrukost/brunch med Scones som huvudrätt! 
 
Fy va det kan vara gott med scones ibland! Eller typ alltid <3
 
 
Jag gjorde en liten sats med special scones (utan vetemjöl) till mig själv och tycker faktiskt att de blev mer lyckade än vad jag hade trott! Gjord på bovete och rismjöl :) Säg till om ni skulle vara intresserad av receptet!
 
 
Tjolahopp!
1 Mamma!:

skriven

Härligt att du partar loss!! Ser ut som ni hade en superhelg. Och ja, tack, gärna recept på alternativa scones! Kraaaam!

Svar: Hoppas de blir bra! Puss och kramis!
Elvira

Kommentera här: