Början på den japanska ledigheten!

Och en riktigt bra sådan! 




Nu är det dags igen, för Golden Week! Bortsätt ifrån nyårsledigheten så är Golden Week den största semester veckan i Japan på hela året, ALLA är lediga! Egentligen är det inte en hel vecka utan röda dagar varav vissa ligger direkt efter varandra och beroende på vilken veckodag de infaller på så kan man ha turen att det blir en hel veckas ledigt! 

Igår var det den första röda dagen, Showa dagen (昭和の日) som hyllar den kejsare som regerade under Showaperioden. Jag firade dagen genom att jobba min sista dag på Restaurang Stockholm! Har känt under en längre tid att det jobbet inte riktigt är för mig. Efter att ha gått i skolan 9 på morgonen till 16.30 på kvällen och sen jobbat 6-7 timmar på en restaurang, konstant stående, gående, bärandes så blir man väldigt sliten. Om dessutom har  en massa läxor så gör det inte saken bättre... Så nu har jag slutat där och gott tillbaka till caféet jag jobbade på förut! Där jag inte jobbar lika mycket så att jag kan fokusera på plugget och få lite pengar till alla dyra material. Det är helt galet vad det kostar! Redan de två första veckorna så har vi varit tvungna att köpa material och böcker för över 3000 svenska kronor! 

Men det är kul! Har ett sånt flyt just nu, skolan är kul, kaféjobbet är kul och alla framtidsplaner känns spännande! Jag e då pepp! Och jag älskar att bo i Tokyo! Wihoo! 




Igår så träffade jag en kompis från Sverige som nu är på en resa här och så fick jag ett stort paket i brevlådan från tre av mina favorittjejer! Massa presenter med ett gemensamt tema, kan ni gissa? ;) 





PS. Jag kunde inte gissa rätt! 
1 Mamma!:

skriven

Ett: Du ser otroligt japansk, dvs mangajapansk ut på bilderna! Vad ska/skulle det användas till?
Två: Gulliga, gulliga Malin!
Tre: Nice att få se herr Strömberg på bild;)

2 Josefin:

skriven

Jag blev lite förvånad först när Takeuchi-san sa att du hade slutat, men det sliter verkligen på en att jobba ett sånt jobb samtidigt som man har en massa plugg, så jag förstår ändå! Eftersom jag också slutade igår så verkar de vara på desperat jakt av nya svenskar! hehe Hoppas det fortsätter flyta på så bra för dig!;)

Svar: Ja och jag hade hört att du skulle jobba hela maj ut så jag blev också förvånad när jag hörde att du hade slutat, haha!
Ja nu har de ju inga svenskar alls xP
Elvira - エビ

Kommentera här: