Fika i Shibuya



 
 
Det är så viktigt det där med att träffa kompisar. Få prata om allt och ingenting, testa idéer och tankar. Detta var något jag tog för givet i Sverige, alla kompisar bodde nära och man levde enkla liv där man bara hade skola och kompisar att bry sig om.
 
Nu är det förstås annorlunda, men det är så viktigt att hinna ses ändå! Så kände jag idag efter att ha varit sjuk och ensam hemma i flera dar. Träffade två av mina favorit svenskar för fika i Shibuya på ett av mina favorit caféer, Ningen Kankei (人間関係) heter det och har mysig shibuya-bakgate-feeling och billiga scones! 
 
För endast 100 yen så får du en god scone i valfri smak och till det grädde och blåbärsylt! Inte illa, eller hur? :)



 
1 Tokyoyo:

skriven

Såg mysigt ut!
Kul att ha tid att hinna umgås, även i storstan. Vad gör dina svenska kompisar i Japan (nyfiken! ^__^)

Svar: Ja det är ju så viktigt för själen liksom!
Den ena av tjejerna får samma stipendie som mig och pluggar illustration på samma skola som jag! :)

Den andra tjejen pluggade jag tillsammans med på ISI för två år sen och hon fortsatte att plugga där när jag fick stipendiet hon jobbar nu som barnflicka till en svensk-japansk barnfamilj :)
Elvira - エビ

2 Tokyoyo:

skriven

Sv: Åh kul! Trodde knappt man kunde jobba som barnflicka i Japan. Tack för svar (blir ju så nyfiken) ^_^

3 Ninni:

skriven

Vilket mysigt cafe! ^o^

Svar: Jaaa! Gratis internet och skön stämning! Rekommenderas! Fab Café heter det :)
Elvira - エビ

Kommentera här: