Med Bella på nya äventyr!!



 
För exakt en vecka sen kom min kompis Bella till Tokyo! Som jag hade längtat efter min fina vän!
Förutom att visa Bella mina favorit platser i Tokyo (för andra gången, då hon kommit och hälsat på mig en gång förut!) så skulle vi ta oss till Taiwan, och det är där vi befinner oss nu!
 
Jag var vervös, väldigt, väldigt nervös. Jag tog hand om bokningen av både flygbiljett och hotell. Det handlade alltså inte bara om mina pengar utan Bellas också. De senaste åren har jag dessutom bara flygit mellan Japan och Sverige och minns knappt när jag var utamlands ''på riktigt'' senaste, Japan är ju numera hemma för mig :)
 
Men vi tog oss hit oskadda och har nu spenderat vår första dag i Jiu Fen utanför Taipei. Ett område som Spirited Away från Studio Ghibli är baserad på! Det va väldigt fint och jyttrigt på ett härligt sett!
 
 

Tyvärr var vi bara där under dagen, på kvällen ska det tydligen vara som vackrast då alla rislampor tänds. Då liknar det verkligen tempelområdet i Spirited Away!



 
Jag har förresten köpt glasögon! Mina första då min syn har blivit lite dålig, egentligen inte nämnvärt men skaffade mig ändå ett par brillor som har kommit väl till pass under denna resa då det är mycket man vill se runt omkring sig! :D 


 
Deepfriend tofu och sen kokad i en sås, lite speciell lukt men verkade ändå gott... :)


 
Här står jag och smilar lite grann vid ett taiwanesiskt tempel ;P
 
 
Så himla söta gatuhundar, älskar ju alla djur men dessa var verkligen fina, fick lite ont i hjärtat av att se på dom!


 


 
Nu ska vi iväg på nattmarknad! Hej på en stund! ;)
1 Ellet:

skriven

Åh vad spännande! Berätta allt vad ni gör. Jag vill verkligen åka dit. Kram

Svar: Ja! Ska försöka dokumentera så gått jag kan! Det är ju mitt första asiatiska land, bortsett från Japan så det känns både exotiskt och spännande :D
Elvira - エビ

Kommentera här: