Första Advent i Tokyo!

 
Som ni säkert inte har missat så var det första advent förrgår :) 
 
När man bor i Japan och det fortfarande är 15 grader (men upplevs som kallt då man är klimatiserad) så känns det ju jul och vintern ganska långt bort. Om man inte är van vill säga!
 
Men det börjar jag faktiskt bli då detta blir min fjärde vinter här i Tokyo! Wow...Jag har varit här i mer än tre år *tar ett moment för att låta det smälta in*
 
Jo, så nu får jag julkänslor fastän snön och minusgraderna är långt borta. Det känns faktiskt himla juligt just nu! Starbucks spelar alla de bästa julhitsen och träden är inlindade i tindrande ljusslingor, på caféet är det jul pyntat och granen står grann vid ingången :) 
 
 
Så ja jag är ganska taggad, och detta försökte jag även smitta av mig med till alla mina kompisar, i söndags, på första advent.
  
Under dagen hade svenska ambassaden ett adventsfirande med folkdans(japanska tanter och farbröder iklädda folkdräkt) och massa svenska barn framförde Lucia-sånger. Mysigt, men guuud så med folk! De senste åren har intresset för Sverige och Scandinavien ökat något otroligt! De säljer till och med fake-dalahöstar på 100 yens affären(vet inte om man ska skratta eller gråta;) )!
 
 
 
Och på eftermiddagen så kom alla hem till mig och Y på adventsfest! :D
 
Vi bakade lussebullar och mjukpepparkaka....


 
drack/spillde glögg...


och hade allmänt väldigt kul! :)



 
Jag bjöd in alla mina svenska kompisar och deras pojkvänner så vi blev en hel del! The more the merrier som man säger :)
 
Glömde dock fixa med ljusen så det gjorde jag igår ;) I i adventsljusstaken jag gjort själv i skolan! 


Hade dock bara två ljus.. 

Glad första december på er! Vad gillar ni mest med december? Julpyssel? Julpynt? Glöggen? 
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Vad mysig första advent ni hade! Kul att det blivit ett sånt stort intresse för Sverige och skandinaver :) Det mysigaste med december är att det bringar fram så mycket lycka och kärlek hos folk. Alla verkar mycket gladare ju närmre julen kommer och det tycker jag är väldigt mysigt. Även all julbelysning, julmusik och lussebullar med glögg <3


Svar: Ja det har du verkligen rätt i ^^ Alla blir verkligen extra snälla kring jul :)Hoppas ni också hade en mysig advent :) Kram
Elvira - エビ

2 Anonym:

skriven

Snöfria och regniga jular är standard nu för tiden 😞. Kul att det finns så många att mysa med. Startade med glöggen innan advent kändes som det behövdes 😉 Massor av kramar Anneli

Svar: Haha jo det är ju iofs sant, man får använda fantasin när det gäller snön ;) Man kan aldrig få för mycket glögg! ;) Puss och kramis!
Elvira - エビ

Kommentera här: