Halloween - En kul kväll med ett tråkigt slut

 
Hej alla ni fina där på andra sidan av skärmen! Hur mår ni? Har det blivit kallt i Sverige? Antagligen har det ju blivit det då det även börjar bli kallt här på ön i öst. 
I måndags tog vi fram halsdukarna och värmeställen, och det går inte att gå på golvet utan tofflor. 
 
I lördags hade jag dock inte tid för några tankar på kyla! 
Under dagen var jag i skolan. Vi hade presentation, halvvägs genom våra slutprojekt skulle vi informera lärarna om hur långt vi kommit, få kritik och råd för att kunna slutföra våra projekt så smidigt och snyggt som möjligt! 
Och knappt hade jag andats ut en lättnadens suck förrän det blev dit att rusa hem för att ta emot mina monster gäster som väntade vi dörren! 
 
 
Ett gäng med kompisar kom förbi, så att vi skulle kunna göra oss i ordning för diverse Halloween-firanden! Och slippa gå utklädda själva på gatan och skämmas ;P
 


 
Yuka och hennes kompisar skulle iväg för att vandra på Shibuyas gator. Det är där det blir som galnas! Det är monster, zombies karaktärer ifrån alla möjliga filmer och serier som trängs på varenda liten fri gatyta. Det rapporteras ifrån nyheterna och poliserna gör sitt bästa för att hålla alla lugna - och framför allt, se till att ingen springer ut i Shibya-korsningen när de ej borde! ;)
 
 
Jag och Ken styrde dock våra steg mot Roppongi! Detta på grund av att våra kompis Yuki hade hyrt en liten club där för att fira med det gamla partygänget, Yume var förståss också där! :D



Kvällen slutade tyvärr oturligt...
 
Efter att ha sagt hejdå till alla gamla kompisar så drog Yume, Ken, Olivia och jag oss mot Shibuya. Min söta kompis Jasmine (skelettet i bilden nedan) var precis som Yuka i Shibuyavimlet för att ha kul med alla utklädda, och jag ville så gärna träffa henne. Men vid stationen i Shibuya så trampar jag fel och ramlar ner för en stor stentrappa... jag höll mobilen i handen när jag föll så den fick sig en rejäl smäll och skärmen spräcktes... När jag vaknade på söndagen, morgonen efter så hade jag så ont i smalbenen (då de va dem jag hade kanat på nedför trappan) och Yume fick accistera som bekänt hela dan där jag låg med benen högt i soffan... 
 
Som det kan gå! Men jag fick i alla fall träffa Jasmine och har nu fått skärmen lagad på Apple Store! Och innan fallet så hade jag riktigt kul :)
 
 
 
 
Slutade kvällen med zobie-ben ;)
 
Vad hade ni för er? Det va ju faktiskt allhelgona samma dag! 
 
Kram
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Det ser ju helt galet kul ut i Japan runt Halloween. Det firas ju inte lika flitigt här hemma i Sverige ;) Vädret här hemma (iallafall i Skåne) är grått, regnigt, kallt och blåsigt. Men det är nog ovanligt varmt för att vara November iallafall. Det ska dock bli skönt att komma till Japan (vi lyfter från Kastrup imorgon ca 15.45) och komma från det trista här hemma. Hoppas på härligt höstväder men enligt min väderapp ska det regna de tre första dagarna vi kommer befinna oss i Tokyo. Hoppas det hinner ändras tills vi landar på söndag :P

Vilken otur att du ramlade, men tur att du inte skadade dig ännu mer än vad du gjorde. Hade kunnat gå hur illa som helst. Ta hand om dig och vila upp dig ordentligt :)

Svar: Jaa det är väldigt kul faktiskt! De har ju ingen allhelgonahelg som det krockar med så det kan Go all in liksom ;)
Åh va kul! Idag åker ni alltså!!! Jo det ska tydligen vara lite småmulet de kommande dagarna med det gör i alla fall att det är lite varmare i luften, och idag regnar det i alla fall inte :)
Ställ gärna frågor, om det är något ni skulle ha problem med! :)
Hoppas ni får en toppen vistelse här iaf!
Elvira - エビ

2 Ellet:

skriven

Oj, oj, oj vilka blåmärken! Guinessrekordbok nästa! I dag har hösten verkligen kommit till Stockholm, äntligen en mysdag inne. Kram

Svar: Haha ja jag kanske borde skicka in mitt bidrag ;) Här har det också regnat idag men jag är ju beredd att hålla med dig, hurra för innedagar! :D
Elvira - エビ

Kommentera här: