Nu är hon här!!!!

Kvinnan som gav mig liv och som stöttar och peppar mig! Trots att hon i vanliga fall befinner sig på andra sidan världen så känns hon alltid väldigt nära, och vi pratar nästan varje dag :)
 
Personen jag talar om är alttså: Min mamma!!!!
 
 

I lördags kom hon vacklandes av trätthet efter en lång resa och efter en lite middag i form av galetter, då vi bor i ett område med mycket god franskmat - och massa franmän och franskvinnor, så blev det fika hemma :)
 
Sen dess har vi nämligen haft fullt upp med att ha kul, springa på stan, fika, prata och så vill jag såklart visa henne alla roliga platser jag upptäckt sen förra gången hon var här.
 
I tisdags blev det en vandring i mina gamla fotspår. Vi åkte till alla de platser där jag bodde och hängde när jag först kom till Tokyo. Pekade ut platsen där jag och Yume träffades för första gången, vart min gamla japanska skola ligger och vart jag bodde, i ett Share house i ett rum på 6 kvadrat! Haha, ja jag har ju uppgraderat mig ganska mycket sen dess! x)
 
Och så lite fika på kaféet Hattifnatt i Koenji!



 




 
 
Onsdagen bestod av en lugn morgon, sov ut ordentligt då jag blivit förkyld och sen drack vi kaffe på ett kafé i grannkvarteret, innan jag begav mig till skolan - för jag har faktiskt gått lite i skolan också! Hihi
 




 
Och i torsdags hängde vi i Shinjuku Park, en av mammas favorit parker här i Tokyo. Den franska rosgården stod i full blom och träden var klädda i löv som börjat skifta till rött. Vackert och fridfullt









 


 
1 Ellet:

skriven

Åh vad mysigt ni verkar ha det. Men var var alla bakelser vid fika bordet? Jag såg bara en slät kopp kaffe! Kramar till er båda.
P.S Helena kan du kolla om man kan ta ut med mastercard på 7/11.

Svar: Hahah bakelserna kom senare! Mamma hälsar att det går bra att ta ut med mastercard på 7/11! Och jag kan tillägga att nu, på nästan alla Family Marts så har de nu ställt dit ATMmaskiner från Japan Post (gröna) och med de kan man också ta ut med utländska kort!
Elvira - エビ

2 Sarah Sjöstedt:

skriven

Åh det ser helt underbart ut. Måste vara härligt att ha mamsen på besök :)Jag tänkte bara höra hur vädret är där nere. Vi åker den 7:e november och stannar till den 21:e. Vi kommer befinna oss i Tokyo, Hiroshima, Hakone och Kyoto så tänkte mer om hur vädret är. Det kanske skiftar på dem olika ställena? :) Njut av besöket med din mamma och ta hand om dig :)

Svar: Ja det är verkligen jätte mysigt att hon är här! ^^ Just nu så är det ganska varmt! Särskilt om man kommer ifrån Sveriges kyla! Min mamma har nästan svettas i vanliga koftor och det ska tilläggas att hon i vanliga fall är en väldigt frusen person! Åh andra sidan kan det bli kallt väldigt snabbt! Och även ifall Hiroshima ligger söderut så blir västsidan av Japan kallt snabbare. men just nu är det 20+! :)
Elvira - エビ

3 Eva-Britt:

skriven

Finingar! Jag längtar efter er.

4 Anonym:

skriven

Åhhh vad mysigt ni har det!! Massa kramar till er båda! //Bella

Svar: Ja vi har det mys! ^^ Saknar dig!
Elvira - エビ

5 Jonas, Sofi, Signe och Clara:

skriven

Hej på er! Här är hela familjen J. Vikström samlad framför datorn. Vi är i Edsbro. Vad mysigt ni har det! Åh, vad kul det skulle vara om vi någon gång kunde vara där tillsammans allihopa! Vi är nyfikna på nya lyan också. Kommer det någon liten film, som förra gången? Kramar från oss Jonas, Sofi, Signe och Clara

Svar: Hej på er, finingar! Jo det är ju väldigt fint och mysigt att ha sin lilla mamma här hos mig! Och det vore ju drömmen att ni alla kunde vara här tillsammans med mig! Ja, kanske nån gång i framtiden :)
Jag har absolut tänkt att filma en liten video, måste bara få tid till det, men snart skulle jag tro :)
Tusentals kramar till er!
Elvira - エビ

Kommentera här: