Den sista stranddagen och en liten update! 逗子で夏の最後の思い出作り

 
 
では、また日本語でのブログを頑張りたいと思います!
 
言い訳ではありませんが(いや、やっぱり言い訳だ)、今まではあまり時間の余裕がありませんでした。いつものスウェーデン語でのブログもとても減りました。で、一回書いたブロブ記事をもう一回日本語で書くのってちょっと面倒臭いと思い初めて。。日本語で書こうと思った理由の一つは自分の日本語能力を高める為でした。日本語の大きな試験(TOEFLみたいなやつ)を受けなければならなったので、その練習として始めたのです。ですが、嬉しい事に、両方の試験に合格した!
 
そして、昨日は大切な友達と今年最後のビーチですね。昨日友達8人とビーチ行きました。逗子海岸での最後の夏思い出つくりになりました。
9月になると逗子のビーチでBBQしてもいいようになりますから、去年と同じ風に、みんな集まって海で一日過ごしました。!(^^)! 
 
Först och främst en liten update, eller vad man nu ska kalla det :)
 
Jag har, som ni ser ovan, bestämt mig för att börja översätta min inlägg till japanska igen! Jag har varit lite dålig på det, mest av den enkla anledningen att det är ganska omständigt att efter att ha skrivit ett inlägg skriva om det igen! Men det är ju å andra sidan kul att få användning för sin japanska, och framförallt förbättra den! 
 
Det var ju delvis därför jag började skriva på japanska, för att förbättra mig. Och det i sin tur för att jag hade två stora japanska test att klara, den ena kallad JLPT (som rankar ens japanska kapasitet ifrån 1 till 5, där 1 är hägsta nivån ) och ett prov kallat Nihongo Ryugakushiken (som bedömmer ens japanska utifrån nivån på japanska universitet, kommer man kunna klara av att följa med i lektionerna eller inte). För några veckor sen fick jag resultatet, jag har nu godkänt i JLPT högsta nivån (även kallad N1) och är dessutom godkänd för Universitets testet också (som anses vara det vsåraste!) Wiiihooooo!! :D
 
 
Detta firade jag med kompisarna på stranden! Förmodligen sista gången för i år, och det var underbart!
 
 
 
 
 
 
 
 
När augusti övergår i september så börjar de flesta i skolan igen, och med det så försvinner alla strand restauranger och de flesta badbesökarna också. Något som också försvinner är reglerna om att man ej får grilla på stranden. 
 
 
 
 
Så det var precis vad vi gjorde! Med nästan hela stranden för oss själva ställde vi upp vår grilloch strandtält, grillade och badade i det varma havet. Jag njöt som bara den! Lufttemperaturen har ju också ner och gör det till ett helt perfekt väder att bara vara i, den japanska sommaren är lite för mycket för en liten blek svensk som mig själv ;)
 
 
 
 
 
 
1 Ellet:

skriven

Ett jätte GRATTIS, du gjorde det! Du är så bra! Hoppas allt blir lite lugnare nu när du har de där povet avklarat. Här hemma är det svamptider så jag är mest ute i skogen och ränner. 🍄😃

Svar: Tack så jätte mycket!! :D Det känns verkligen skönt! Nu ska jag bara klara av universitetsproven också! Åh va härligt med svamp! Shiitake är ju gott men jag saknar smörstekta kantareller! :) Kram
Elvira - エビ

Kommentera här: