Tsubaki sentou - jag bara måste dit!

Så, lite nytt i ''Nytt i Japan'' kategorin! 
 
 
Känner ni till Tsubaki? 
Om jag inte misstar mig helt så tror jag öven att det finns att köpa i Sverige. Det är ett japanskt hårvårds serie ifrån märket Shiseido, med fokus på shampo och balsam. Namnet Tsubaki kommer ifrån att det använder sig av olja ifrån Tsubaki-blomman som blommar på våren här i Japan. En väldigt speciel blomma som påminner lite om hibiskus, på svenska heter den tydligen Kamelia! 
 
I år så firar Tsubaki (hårvårds märket) 10 år och har slått på stort! Förutom att de, ganska förutsägbart ger ut special limited edition designade flaskor, så har det även sammarbetat med ett sento, ett japanskt badhus. Ett sento brukar oftast vara ganska, plain. Ett neutralt litet badhus dit de boende i området kan gå för att tvaga sig! Bada i det stora varma badet och blir riktigt ren, oftast populärt bland tanterna och farbröderna här i Japan då det också är en ganska social grej.
 
Men nu lär det flockas med ungdomar skulle jag tro! För sentot i Sumida-ku här i Tokyko har just fått en crazy Tsubaki-makeover!
 
 
 
 
 
 
 
På Shiseidos hemsida kan ni hitta fler bilder ifrån re-maken och om designern Mika Ninagawa som designade detta! :)
 
Jag känner i alla fall att ett besök till det här sentot är ett måste!
 
Vad tycker ni? Skulle ni kunna slappna av i den här miljön? ;)
1 Helene:

skriven

Så fint! Jag hade kunnat slappna av! :)

2 Ellet:

skriven

Absolut! Jag vill dit. Är det kvar i slutet av mars? Kram

Svar: Jag tror att det är kvar till 31 mars! :D
Elvira - エビ

3 radhuslivet.se:

skriven

Nja, jag skulle nog inte det tyvärr :/

Svar: Haha nä det känns ju lite ''stressigt'' på nåt sätt ;)
Elvira - エビ

4 Linda HolEriks:

skriven

Jag älskar verkligen när det är så färg grant! Dessa produkter har jag aldrig hört talas om men kanske nått man ska prova på.

Svar: Nä, var lite osäker på om de finns i Sverige :0 Men shiseido finns iaf garanterat :) Och visst är det kul med alla blommönster :D
Elvira - エビ

Kommentera här: