mys med ma ❤️

Asså det är så mysigt att min lilla mamma är här!!! :D 

Jag trivs verkligen som bäst när jag får ha två av de vikigaste människorna i samma stad! ❤️ 


I helgen när Y hade mer tid över för oss (då han jobbar på vardagarna) så har vi hängt alla tre :) Gått på bio och sett The danish girl, som för övrigt var en super duper film! Och jag bara löööööve Eddie Redmaine!!! Så alla som inte sett den - spring till närmsta biograf med det samma!!! 

Vi har varit på promenader och utställningar, gått i parker och lagat mat. Jag och Y lyckades övertala mamma och Takoyaki faktiskt är gott! Takoyaki är för den som inte vet små matiga pannkakor (Okonomiyaki om ni vet) med vitkål med mera, men stekt till små bollar! Traditionellt så har man octopus i dom, där ifrån namnet Takoyaki, som betyder octopusbollar. Mamma hade ett trauma för sex år sen då hon prövade Takoyaki på stan, köpte ifrån ett stånd. Men hon måste haft otur för de är egentligen jätte goda, och det lyckades vi övertala henne om när vi lagande det hemma! :)



Körsbärsblommorna är på god väg att slå ut och på lördag så ska vi fira påsk genom att hanami (picknick under sakura träden🌸) 

Så förutom all god mat och fika vi satt i oss, så har vi besökt Ikea för inhandling av påskmat 🇸🇪






Utanför jobbet! 



1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Så underbart att ha mamma på besök!Ser supermysigt ut! Åh vilka fantastiska bilder du lägger upp. Ge mig en enkelbiljett till Japan! Som jag saknar detta fantastiska land! :(

Svar: Hihi ja jag kommer ihåg hur jag brukade längta hut när jag bodde i Sverige ^_^ Kram
Elvira - エビ

2 sakuradesu.blogg.se:

skriven

Wow så lika ni är! Så härligt att din Mami har möjlighet att komma så ofta (ok, förstår att det är sällan men ofta för att vara så långt borta).
Är så avis på hanami och sakura i Tokyo, nästa år så! Ha det supermysigt med din Mami nu. ^__^)

Svar: Hihi tycker du? Det va ju kul att höra ^_^ Ja jag är sååå glad att hon kommer och hälsar på! Det gör ju Japan livet lite härligare ^^
Elvira - エビ

Kommentera här: