Examen och födelsedagsfirande!

I fredags var det som sagt, den elfte mars och exakt fem år sen jordbävnings, tsunami och kärnkrafts olyckan inträffade. Det var förutom det också Ys födelsedag och min examensdag! 


Det var alltså dags att ta studenten ifrån mitt tvååriga college, och inovh med det också säga hejdå till gratis studier. Jag tyckte att det va på tiden! Att ta studenten alltså, hade ju gärna fått förlängt stipendium ;) Jag känner mig ganska klar med den här skolan och är redo att gå vidare! Är då taggad på universitet och mina nya textilstudier! 

Men det var en ganska fin examen. Det hölls en tystminut för tsunamikatastrofoffren och sedan var det fina tal om en ljus framtid för oss av rektor och diverse lärare :) 

Efteråt firade jag och Ronja med fika och förståss ta bilder med examensskylten ;D 







När jag kom hem så gav jag Y honom en födelsedagspresent som jag grubblat på länge och väl. Yume blev väldigt väldigt glad och bär tiden är inne så ska jag berätta om vad det car ;D 

Dagen efter blev det födelsedagsfest hos Taiki som också fyller år 3/11! Han bor vääääldigt långt borta, tar cirka 2 timmar att ta sig dit!!! Men vi hade kul som alltid när vi väl var där 🙊🙊🙊



Klappa i händer när man skrattar, en grej man börjar göra när man kommer till Japan ;P

En ölskummare som gör burköl lyxigt! ;D

Hur långt kan ni tänka er att åka för en fest? :)) 

Kommentera här: