Glad första december!

Ja nu är klockan precis över tolv här på andra sidan jordklotet och det har alltså blivit december! Här är det som om jag har nämnt tidigare ganska kyligt men såklart ingen snö och inte nollgrdigt heller, trotts detta har jag mer julkänsla än vad jag brukar ha! Jag antar att de är bra på att göra reklam här i Japan ;) 
 
Lyckades äntligen ta en bild på skolans julgran ( som min kamera kunde läsa denna gång..) !
 
 
Som planerat så åkte jag, min amerikanska vän Sean, och min kinesiska vän Ken hem till Mattias där vi snackade och lyssnade på musik medans Sean i tur och ordning klippte våra hår! 
 
 
Näste man till rakning! ;)
 
 
Ken jobbar på 7-eleven och tipsade om detta lilla bakverk!
 
 
Senare gick vi en promenad och tog sedan ett av de sista tågen hem. På det första tåget vi skulle ta så var det dock bara jag som lyckades klämma mig på, man blir lite av ett proffs på det efter att ha bott här ett tag! Detta med att klämma sig på tågen är förresten inte alls så traumatiskt som de gärna gör det i inslag om Tokyo, har man dessutom tur att gå av på en str station så är det inga problem överhuvudtaget! :) Så nu sitter jag hemma och drar fingrarna genom mitt silkeslena hår, inget går väl upp mot den känslan, nyklippt! :D
 
Julpynt i en park vi gick förbi!
 
 
Kram!
1 Pappa:

skriven

Vackert julpynt! :)

Svar: Jamen visst!
Elvira

Kommentera här: