Nu så!

Äntligen! Nu är jag framme på rätt adress och i mitt nya lilla rum!
 
Var lite orolig först då hyresvärden vid upprepade tillfällen sa att hon var orolig att jag inte skulle gilla rummet eller huset, och om det var fallet så skulle jag meddela henne så skulle jag få ett nytt rum.
 
Men när vi kom in i det lilla huset så blev jag mer än nöjd! Allt är väldigt litet, men väl fungerande och hemtrevligt! Allt är noga uttänkt och ordnat in i minsta detalj. 
 
Området verkar väldigt trevligt också! De av mina hus-sambos som jag har träffat verkar trevliga, dock så var en av de väldigt rädd, hon vågade nästan inte prata med mig. Något som sker ganska ofta när japaner inte tror att man kan japanska och de inte kan engelska. Men det ska nog bli bra!
 
Innan husvärden lämnade huset varnade hon mig för att en tyfon skulle komma under eftermiddagen. Dock så är
mina tidigare erfarenheter av tyfoner i japan inte värre än svenska blåsväder med regn ;)

 
1 Anneli:

skriven

E d här ett dorm ställe? Ska du leva vakenlivet under sängen!? D ser helt ok ut. Fast jag skulle vilja ha några madrasser till tror jag;) vi firar din framkomst med nybakad äppelpaj. Vi har förresten också hört om tyfonen på vädret. Om d e som du säger så har vi nog också em släng av tyfon idag. Ha d då länge o tänk på fosterlandet kramar från oss

Svar: Jo dels så är väl vaken livet under sängen men jag har oxå som en liten hall som är öppen fram till min dörr och så har jag även del bredvid min säng som är öppen oxå, ska visa någon bättre bild/beskrivning nån dag :) Jag tänker absolut på fosterlandet, och även på mosterlandet!
Elvira

Kommentera här: