Mask-fakta

Som jag skrev igår så har jag varit sjuk i några dagar nu. Och i Japan så innebär detta såklart, mask. Japp som ni också kunde se på bilderna igår så har man mask på sig när man får ut för att inte smitta andra.
 
 
Det finns inte bara en typ av mask utan hur många olika som helst! Som det så naturligt blir när företag vill tjäna pengar. Det finns masker speciellt för män, för kvinnor, för barn, för folk med höga näsben och låga. Det finns masker i svart, blått, rosa och med gulliga djur på för att nämna några. 
 
Igår hittade jag en mask med texten "med en svag doft av örter". Det låter ju kul tänkte jag!   När jag hade köpt masken såg jag att det i ena hörnet stod "ros-doft", sen när är rosor en ört?! 
 
 
Min recension av masken: 
I början var rosdoften en aning stark, kanske är den gjord mer för folk som är täppta i näsan och inte halsont som jag hade. För det mesta brukar jag undvika saker som är parfymerade då jag vet att det kan utvecklas till allergier men det ligger till på det viset, för er som inte har använt mask, att man luktar inte gott ur munnen! Man är förkyld och det leder antagligen att det finns mer bakterier i munnen än vanligt, som i sin tur leder till dålig andedräkt. Tänk er alltså att behöva andas in typ morgonandedräkt i hela dan, INTE kul jag lova! 
 
I den aspekten så fungerade masken! Dessutom tror jag att den är anpassad till tjejer, som oftast har mindre ansikten. Har tidigare använt mig av Yumes masker och de är alldeles för stora, man få är förkorta banden som ska sitta bakom öronen och dessutom så täcks hela ansiktet av masken... 
 
Det fick bli allt om mask-fakta för denna gång! 
 

Kommentera här: