隅田川 Fyrverkerier med vänner!

I lördags var det äntligen dags för den legendariska fyrverkeri festivalen vid Sumidagawa floden i Tokyo, fyrverkerierna skjuts upp ifrån två broar i närheten av Asakusa ( Japans gamla stan) och detta event har hållits årligen sen hur lång tid tillbaka som helst. Varenda japan känner till festivalen och den sänds även live på TV! 
 


 
För två år sen upplevde jag estivalen för första gången och i år skulle jag få vara med om festligheterna igen. Allt var fixat och klart, kompisarna var tillkallade, schemat var lagt, och nu skulle jag bara köpa mig en yukata (sommar versionen av kimono). Det är något som jag har drömt om, att gå på fyrverkeri festival iklädd yukata. Något som många japanska par och framför allt unga tjejer gör. Men så fick jag jätte hög feber och allt höll på att gå åt skogen...
 
MEN med mycket hjälp och stöd ifrån min pojkvän och lite hjälp även ifrån internet så var allt räddat och vi fick en toppen kväll!!! 
 
Jag blev intervjuad av två tv kanaler :)  

Update: min senpai hade sett mig på tv! 
 
 
Fotade med selfie stick för första gången! Lånade av min koreanska kompis!



The yukata team ;)
 

Fotade fyrverkerier ...
 
 
 
Yuka va fin i yukata och solfjäder :) Något som faktiskt alla använder här under sommaren! Alla kostymnissarna sitter och viftar med sina solfjädrar som 1700-tals damer på caféet där jag jobbar xP
 
 
 
Så glad att få spendera även denna fyrverkerifestival med den här knäppisen! (nej, syftar inte på mig själv ;P )
 

En man framför oss verkade inte nöjd med att se fyrverkerierna i verkligeheten utan kollade stället på livesändningen insin mobil xP 
 

En trevlig men varm och svettig kväll... 
 
 
1 Mams:

skriven

Gu, va snygga ni är med yukata! Och grönt är skönt;)

Svar: Hihi tack så mycket! :*
Elvira - エビ

2 Ellet:

skriven

Hallå! Finns det någon länk till TV inslagen? Skulle vara så kul att få se. Ellet

Svar: Letade runt på nätet lite men kunde inte hitta några klipp :/ De är ju inte inne på det där med Svt/Tv4 play grejen än, verkar det som..
Elvira - エビ

Kommentera här: