instagram japaner del 2

Då tänkte jag presentera lite fler kända japaner som hänger på instagram! :D
 
Först ut Mizuhara Kiko.
 
Ah, Kiko! Jag är ett stort fan av den här fantastiska tjejen! 
Främst jobbar hon som modell men är också skådespelerska och har bland annat varit med i filmatiseringen av Norwegian Wood och Attack On Titan som jag skrivit om tidigare här.
Vad ska man säga om Kiko, hon är bara helt underbar enligt mig! Rolig utroligt vacker, snygg och söt. Har sin egen stil och på instagram lägger hon upp precis vad hon känner för. Hon har flest följare av alla i hela Japan :)
 
 
 




 
Kiko har också en lilla syster som också ör modell och hänger på insta. Henna kan ni hitta här. :)
 
Sen när vi ändå är inne på modeller så tåls det att nämna Rola! En halv japansk, halv bangladeshisk modell som förutom att modella, ofta är med i talkshows på Tv och alldeles nydligen släppte sen egen kokbok då hon är en riktig mästare i köket!



 
Sen har vi Watanabe Naomi. En komiker som också ofta är med i talkshow och såklart, humorprogram på Tv.
Hon har desutom designat sin egen klädkolektion med målet att alla lite rundare tjejer också ska kunna ha kul med fashion!
 


 
 
 
Och så allra sist, lite annan stil än de jag nu presenterat. Det är en japansk pappa som tar urfina, söta, vackra bilder på sina två tvilling döttrar. Han/de blev till och med så populära att det nu är med i en reklam på tv! En reklam för en ny mobil med bra kamera - såklart ;D
 
Sunmoooon
 



Vad för typ av personer följer ni på instagram? :) 
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Jag följer faktiskt både Rola och Kiko. Men kul med lite andra tips. Ska absolut kolla upp dem. Jag följer även Tokyo_Fashion (tror dem stavar det så). Väldigt intressant. Mycket från Shibuya och Harajuku som läggs upp där =)

Svar: Ja! Tokyo Fashion följer jag bara på facebook, men dom är ju väldigt roliga :)
Elvira - エビ

2 Tokyoyo:

skriven

Följer ingen av dessa "kändisar", följer dock en del japanska instagramkonton och många västerlänningar i Japan hehehe.
Åh, måste börja följa Sunmoooon. SÅ fina foton!

Svar: Hihi Va kul att du gillade Sunmoooon då :) Det finns ju så många roliga människor på insta!
Elvira - エビ

Kommentera här: