Sista Tokyo helgen i bilder!

Så den här helgen blev den sista i Tokyo för mig... Men inte för gott!!!

Åker alltså hem till Sverige under mitt sommarlov! Och herre Gud, det känns som en hel evighet sen jag åkte hem sist... Ett och ett halvt år sen! Och kan knappt minnas när jag upplevde en svensk sommar sist, 3 år sen?!

I alla fall! Helgen som var blev min sista på ett tag och hade planerat att den minsann skulle va en riktig kanon helg med massa mys, lek och minnen! - och jag är mycket nöjd ;)

 

Åkte till Kitasenju för att gå på adachi-kus årliga fyrverkerifestival. I slutet på juli och hela augusti så är nästan varje helg fylld av upplysta himmel på olika håll och smattret av fyrverkerierna är aldrig långt borta. Självklart ville jag uppleva detta i år med. Lite japansk sommar innan den svenska får ta över ;)

 

Vi möttes vid stationen och gick tillsammans genom dom folkfyllda gatorna hela vägen till floden där fyrverkerierna hölls!

 
Stannade på vägen och köppte bakad potatis i en av alla stånden!
 
 
 
Mina två favoritjapaner 💛
 
Det var inte bara vi som var intresserade av fyrverkerierna ;)
 
Ändå var vi där 2 timmar innan! TIden frödrevs genom att chilla och snacka ;)
 
Vi hade ett högt staket precis framför men som tur var sköts fyrverkerierna högre och högre ju längre in i showen det blev :)
 
 
 
 
En lite suddig fyrverkeriselfie ^.^
 
Och äntligen! Typ en vecka senare än i Sverige så släpptes Pokemon GO!
 
 
På min kompis universitet så förbjöds all pokemonjakt på skolgården med texten, ''låt de söta små pokemonmonstrerna leka fritt på skolgården!'' x)
 
 
Dagen efter blev det min sista heldag med min pojkar på ett tag! 
 
 
Jag och Y begav oss till Asakusa för en dejt och förståss lite pokehunt! ;D
 
Biiru och pokemons!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick hjälp att packa det sista ;)
 
 
Och i måndags begav jag mig mot Sverige! Den här grabben träffar jag i Stockholm om en vecka! 💛
 
1 Ellet:

skriven

Välkommen hem!
Denna helg har jag och min vän Ann också ängnat oss åt Pokemonjakt.
Kanske du och jag tar oss en runda i Tanto.

2 Sarah Sjöstedt:

skriven

Vad roligt att du kommer hem till Sverige på ett litet besök :D Är det bara du eller följer Y också med? Har han fått uppleva Sverige? Vore kul att få läsa ett inlägg om hans upplevelse och tankar om Sverige isåfall :D Ha en trevlig resa! kramar

Svar: Ja det är såååå mysigt att vara tillbaka ett tag! Att bara få njuta av den svenska sommaren :) Yume kommer nästa vecka och är här i en vecka så jag ska fråga honom om han kan svara på lite frågor kring vad han tycker om Sverige ^o^
Han har varit i Sverige en gång tidigare, mitt i mörka kalla vintern... Så förhoppningsvis så kommer han bli mer imponerad av den svenska sommaren ;)

Kramis!
Elvira Vikström

Kommentera här: