Update - en massa förändring

Hej hej allihopa!
 
Det var en himla lång tid sen vi sågs sist, och en himla massa har hänt sen dess...
 
Blir nästan full i skratt när jag tänker på allt som har skett och vet liksom inte riktigt i vilken ende jag ska börja..
men det är väl bara att gå rakt på sak antar jag!
 
Jag har flyttat! Jag bor nu i ett underbart mysigt Share House med tre japanskor, och har cirka 3 minuters gång till skolan. 
 
Anledningen till flytten?
Jo, jag och min pojkvän sen 4 år tillbaka har gjort slut. Det är en process som har fått ta lång tid, kanske ett år eller mer... Så vi tog vårat beslut gemensamt och vi skiljs som vänner, eller rättare sagt vi förblir vänner! 
Självklart är det väldigt sorgligt, och framförallt så känns det konstigt att inte längre dela en vardag med någon man bott med i 3 års tid. Men om sanningen ska fram så delade vi nog inte en vardag så mycket när vi bodde tillsammans ändå. 
För mig har det blivit väldigt klart vad jag tycker är viktigt och värderar högt i livet, och det ligger ganska långt ifrån de värderingar och den vardag som går att uppfylla i det japanska samhället. 
 
Dock så tänker jag slutföra mina studier här i Japan och sen så får vi se :) 
 
Det finns så mycket intressant och roligt i det här landet som jag inte fått nog av ännu, det var ju helt klart något med Japan som fick mig som 16 åring, vid min första resa hit att känna att det här var landet för mig! Men å andra sidan finns det saker man inte kan ignorera efter mer än fyra år som fast boende här. Saker man kanske inte märkte av ensefter det första året, ju mer jag kommer in i det japanska samhället, ju bättre jag bllir på japanska desto fler sociala barriärer och oskrivna socialaregler stöter jag på...
 
Men än så länge är jag här och tänker ta vara på och ha kul varenda minut! Och YoloJapan kommer och att fortsätta! :) Framförallt för att jag tycker om att skriva här, det är ju liksom en bilddagbok som också är väldigt kul att titta tillbaka på för mig själv om inte annat ;)
 
Funderar dock på att fokusera mer på vad jag gör i skolan, och om japan i övrigt, nyheter och så vidare, lite mer än bara mitt vardags/hänga med kompisar liv! Och funderar då på att fortsätta bloggen på en ny domän, men det blir ni varse! :)
 
Kram
 
Elvira
1 Mallan <3 Elvis:

skriven

Älskar dig lille plutt <3

Svar: Queen M!! Löv you!
Elvira Vikström

Kommentera här: