God fortsättning!!

Nu är tyvärr våra underbara dagar i Skåne över. Det har varit så himla underbart. Jag tror verkligen att alla behöver lite landsbyggd för att verkligen kunna slappna av. Jag behöver det säkerligen! 
 
Nu när jag är i Sverige så har jag ingen riktig, bra telefon untan bara en liten enkel för att kunna skicka sms till folk jag vill träffa och behöver hålla kontakt med. Men inte en massa onödiga mail och meddelanden ifrån sociala medier. Vilket gör hela Sverigeresan till en avkopplande resa. De brukar ju sägas att om man vill verva ner ordentligt så måste man sumpa mobilen. Och även låta bli att pilla med den precis innan man går och lägger sig ifall man vill kunna sova ordenligt, samma gäller förstås dator också. Och jag tror verkligen att det är sant. Men att vara långt bort ifrån storstaden gör att jag till och med glömmer bort mobilen helt och hållet. Underbart ;)
 
Annelis fina fönsterdekorationer, och alla andra dekorationer för den delen med, har gett mig en massa insperation till mitt eget lilla hem!
 
 
V håller på att skapa en tradition för vad vi gör på juldagen i Skåne. Vi gjorde nämligen samma sak förra julen. Träffade min gamle vapendragare i Tokyo, Mattias! Har blev för tre månder sen tvungen att åka tillbaka till Sverige för att ansöka om arbetsvisum i Japan, så att han får komma tillbaka. Så det var ett långt tag sen vi sågs och han bor dessutom i Malmö så då passade vi på igen!
 
Vi åt en massa överbliven julmat, hade långa diskussioner och spelade poker med godis som insatts. Kändes sådär mysigt och lugnt som just en juldag ska vara. All den där julståhejjet verkar liksom ha lagt sig en aning. :)
 
 
Hej Svejs!
 
 

Kommentera här: