Gästinlägg 2.

Hej hej Bella här!
 
Cirkaa halva resan har nu gått sen jag kom ner för att besöka min kära E som jag nu känt i runt 11 år.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva Japan som land, det är ju ett land med många seder och har ett invecklat språk som bara snurar runt i huvudet på mig nu.
Man vill ju inte förolämpa någon här med att säga tack på fel sätt vilket jag nog gjort ett femtiotal gånger ovetandes.
 
Trots kulturella skillnader så tycker jag ändå att jag personligen lyckas att inte skäma ut E allt för mycket, ingen är ju perfekt men man är ju trots allt bara en enkel utläning från det lite klumpiga norden ;)
 
Under resans gång har vi rest runt mycket och skådat Japans fina natur och kultur, mycket nya maträtter har jag också fått i mig under tiden här så nu har jag en del insperation till att laga mat hemma :)
Shoppingen är underbar för utbudet är stort och väldigt spännande, inte riktigt de stilar som jag är van vid, men jag uppskattar det ändå!
 
 
En dag i kyliga Nikko men med fantastisk utsikt! 
 
En apa som tar ett bad i en varm källan i Nagano.
 
Ett djur som alla tror är ett sagodjur. Tji fick vi för det, för fakta bevisar att detta djur springer omkring i Japans skogar.
 
 
 
Koreansk mat som smakade ljuvligt! 
 
 
Nu ska shoppingkassarna räknas så hej då på er <3

Kommentera här: