Världens bästa café!

Jag har idag varit på VÄRLDENS BÄSTA café. Jag vet att denna staden har allt möjligt man kan tänka sig men ibland så blir jag ju ändå riktigt överraskad!
Till att börja med kan jag berätta att i Japan finns det massa olika sorters caféer. De har massa olika teman och specifikationer. En typ av caféer som jag vet att det finns en del av är kattcaféer, ett café där det finns med massa katter som man kan klappa medans man dricker kaffe. Men idag har jag varit på något som till och med mina japanska vänner blev chockad över, ett ugglecafé!
 
Så samma grej som med Kattcaféerna, medans man fikar så får man klappa helt underbart söta ugglor!!! Ett så fruktansvärt gulligt djur. Ugglorna var inte riktigt lika fria som jag trodde, vilket gjorde det lite svårt att klappa och fote dem men det var ändå värt varenda yen! 
 
 
 De här två ugglorna var faktiskt yngst trots att de även var störst, bara 3 månader! De naffsade lite efter en ibland när man klappade dem, men det gjorde inte ont :)
 
 
 
 Blev fotade när vi klappade de små barnen! Så mjuka!
 
 
 De tre ugglorna längst bort i hörnet fick man ha sittandes på armen om man ville. De som jag lyfte upp hoppade dock iväg...
 
Så bedårande!
 
 
 
Den lilla krabaten till vänster lyckades fånga alla gärsters hjärtan med sina ynka 15 centimeter!
 
 
Nu kommer jag sova gott!
 
 
1 Mamma!:

skriven

Jag döör!! Gud va gulliga!!! Och ser så mjuka ut!
Jag blir fruktansvärt avundsjuk. Vilka älsklingar!! puss

Svar: Sååå söta att jag fick ont i hela kroppen!
Elvira

2 Ellet:

skriven

Dessa japaner! Men fick de bara vara inne eller släpps de ut ibland?

Svar: Utomhus menar du? Jag vet faktiskt inte... Men cafémannen sa att man kan ha de ute och att det kommer flygandes när man ropar så jag antar att han kanske tar ut de ibland :)
Elvira

Kommentera här: