水曜日

Trots att jag trivs i Japan så kan man ju ibland sakna vissa saker som hade tillgång till i Sverige, och förståss fina människor som man tycker om. Människorna kan jag inte göra så mycket åt, men! Svenska eller nordiska saker verkar bara bli mer och mer populärt! Detta är förståss väldigt kul då man kan känna gänna både ord, mat och familjära märken av diverse olika slag. Till exempel så kan man nu köpa pepparkakor på de flesta saluhallar och dessutom var det jättepopulärt för en tid sen med axelväskor med svenska meningar på. Det finns dessutom en bageri-kedja som heter Norden! Hur säger man förresten Norden på japanska? Jo, hokuo (北欧、ほくおう) Här om dagen fick jag en possitiv chock igen när jag vandrade rund på japans svar till H&M. Nämligen ett sammarbete med svenska 10-gruppen!!
 
 
Idag har jag gjort av med en himla massa pengar... På vadå? Jo på en konsertbiljett till ett av mina favorit band! Ett koreanskt band som kommer till Japan i november. Jag har inte varit på många konserter i mitt liv och det här blir min första i Japan. Ska bli så spännande och kul!! :D
 
 
Imorgon är det halloween och föreberedelser för en stor festival/öppethus vi ska i skolan i helgen, ska bli kul det med! Tjohej!
 
1 Mamma!:

skriven

Det där med 10-gruppen på Uniqlo har uppmärksammats i svenska medier. Förra lördagen hade DN gjort om sin DN Lördag till DN Doyôbi ;)

Svar: Cooolt!! :O DN doyobi! hihi!
Elvira

Kommentera här: