En liten update!

Hej hej alla ni fina därute! 

För en vecka sen så åkte Bella tillbaka till Tokyo och sen dess har jag fördrivit tiden med att vara magsjuk, jobba, hänga med Yume och mina kompisar och bli mer magsjuk... Jepp, the glamorous life of a Tokyo-bo! 

Efter ett besök hos läkaren och en massa kokt ris senare så har jag äntligen kommit på fötter igen, och nästa vecka börjar skolan! Inofficielle börjar vi dock i helgen med en lördags lektion och presentation om vår research kring vårt slutarbete, och jag är först ut.... Ja det är lika bra att få skinn på näsan inför hösten tänker jag ;) 

Vi hörs snart! 

Så länge får ni bilder ifrån den senare tiden! 
Hann med en runda till min favorit bokaffär i Daikanyama 

Dricka soya-lassi på café och läsa! 



Fika med Y i Kagurasaka , förmodligen är det här i närheten vi kommer flytta i slutet av september! Iiih! 



Och jobba på caféet mitt i Tokyo dimman :) 


Vad har ni gjort den senaste veckan? 

1 Anonym:

skriven

Åh, så du har kommit in på det uni du ville?? : )

Svar: Nja det vet jag inte än :) I Japan börjar skolåret på våren så jag går fortfarande i min ''gamla'' skola :)
Elvira - エビ

2 Anonym:

skriven

Åh, så du har kommit in på det uni du ville?? : )

3 Anonym:

skriven

Jag förstår, hehe miss av mig. Men gillar din blogg så mycket!! Kan inte sluta läsa den. Superintressant och många fina tips. : )

Svar: Åååh så glad jag blir!! Du gjorde verkligen min dag med den söta kommentaren! :D ❤️
Elvira - エビ

4 Ellet:

skriven

Håller med! En toppen blogg.

Svar: Åh Ellet! 💕❤️ tack så mycket! Kram
Elvira - エビ

5 Eva-Britt:

skriven

Lilla hjärtat, vad trist att du varit sjuk men skönt att det är bättre. Vilket fint bokomslag på lassi-bilden. Såå, vad har jag gjort senaste veckan, hmm, köpt en ny telefon som klarar att visa din fina blogg så jag kan följa dig igen...jobbat...varit på aw.. jobbat... och bokat en biljett till Tokyo! OCH fått ledigt av chefen, så nu kommer jag!

Svar: Oooh Myyy Goood! Hon kommer! Den mytomspunna E-B!! Hurra!
Förutom biljettbok så låter det ju som om att du haft en najs vecka! Kram!
Elvira - エビ

6 Sarah Sjöstedt:

skriven

Så trist att du gått och blivit dålig. Hoppas du mår bättre snart. Och håller med ovanstående. Din blogg är fantastisk. Kikar in här dagligen i hopp och uppdatering från ditt liv i Japan. Just nu går mitt liv ut på att räkna ner till min Japanresan, 69 dagar kvar..haha!

Svar: Åh så glad jag blir!!! Verkligen ett jätte tack! :D Det värmer och peppar verkligen att få höra såna ord! ^^ 69 dagar, men det går fort! Snart så är du där! Eller här! :D
Det blir alltså en vinterresa? :)
Elvira - エビ

7 Sarah Sjöstedt:

skriven

Ja tack och lov så går dagarna här hemma rätt så fort när man har fullt upp med både skola och jobb ^^ Ja, eller höstresa. Vi hoppas på att få uppleva de vackra höstfärgerna i Japan och denna gången tar vi med mina svärföräldrar. Ska bli så kul att äntligen få visa dem Japan. Lite smått tråkigt att man bara stannar i två veckor denna gången men det är helt klart bättre än ingenting ;D

Svar: Åh! Va mysigt med både svärföräldrar och höstfärger! Det är ju himla vackert med alla röda löv :) Och så är den japanska höstmaten väldigt god också! Mycket kastanj-efterrätter och goda grytor :)
Elvira - エビ

Kommentera här: