September, är det höst nu?

Så imorgon övergår augusti till september, min mammas och lillebrors födelsedags månad. :) 




I Japan betyder september skolstart! Och så även för mig, idag är alltså min sista sommarlovsdag! Dock känns det redan som om att sommaren är över. De senaste två veckorna har varit mycket regniga och svala, och för en som är van vid 30+ så går man nu nästan och huttrar då termometern ligger på 25. Haha, det är underligt hur olika det upplevs! I Sverige hade det ju varit värsta sommarstämmninen då ;) 

Jag ser i vilket fall som helst fram emot september, förutom att skolan (som ju faktiskt är rolig för det allra mesta) börjar så ska jag och Y äntligen flytta!! Så i lördags var vi på visning! Och snart är allt klart och jag ska berätta allt :D 



Efter visningarna gick vi till en restaurang för att mysa lite :) Y har haft mycket på jobbet och jag har varit sjuk hela tiden så det har inte blivit så mycket mystid, men det är verkligen härligt att bara få sitta och prata - och äta god mat! :D 


Så längs han får göra konstiga miner är det tydligen okej att vara med på bild... xP 


Det finns verkligen många fina små restauranger här i Tokyo! Denna låg på en liten bakgata i närheten av där vi bor men var väldigt fin inuti där vi fick platser vid "baren" där det stod och grillade kött över öppen eld, vi åt anka och rådjur! 


Och en god sallad! ;) 




1 Oslofru:

skriven

Fin blogg du har :)

Svar: Hihi tack så mycket! ^o^
Elvira - エビ

Kommentera här: