Andra advent och ett tillfälligt farväl




I lördags så stod en av mina fyra stora prestationsmoment för i år på schemat. 
 
Nämligen att ha den sista presentationen av studentprojekt - innan den riktiga presentationen som hålls i januari innan vi ställer ut våra projekt på muséumet i Ueno! 
 
Det va en himla massa jobb... Projektet skulle i princip vara klart, modellen färdig, panelen iordninggjord, och så en power point presentationen för att förklara hela förloppet. Då vi haft en hel del presentationer innan så var jag inte så nervös, men det tar sån himla lång tid! Mitt projekt består av att skapa(faktiskt sy), designa en bärsele(babybjörn) för föräldrar som är rullstolsbunda. :)
 

Efter en heldag i skolan skyndade jag vidare till hemmafest hos Katta och Moon.
Katta som har åkt fram och tillbaka mellan Japan och Sverige har nu kommit in på den skolan jag går på just nu,
från och med nästa år! Hon var nu i Japan för att fixa med skolpapper och förståss kramas med sin käre Moon ;) 
 
Innan henne tillbakaresa till Sverige så ordnade de en liten fest. Häng med gänget, vi åt Moons koreanska mat och kollade på film, pratade och spelade spel. Kuligt värre! Andra advent en dag i förväg liksom :)
 







 
En av fyra presentationsmoment skrev jag. Alltså har jag nu tre kvar. Alla tre varandes intervjuer och test på de konstuniversitet jag sökt in till. Den första är nu på söndag, på Lucia... Jag är så nervös att jag inte vet vad jag ska ta mig till! 
 
Jag har konstant nervositets ont i magen och sover jätte dåligt... Usch! Jag kommer vara ett vrak när allt detta är klart... Jag är på god väg redan, haha... 
 
Någon som har tips på lugnande medel eller liknande?
x)
1 Mamma!:

skriven

Meditera!! ;) Det är seriöst bra att göra det.
Sen tror jag att man måste ha en bra tankestrategi kring att man är bra, att man är trevlig och intressant osv osv Självboostning med andra ord. Det kommer att gå bra, du vet det gamla klassiska; var dig själv och kör på!
Love mams!

Svar: Ja jag har nu gjort så bra jag kunde! Resten får bli som det blir!
Elvira - エビ

2 Ellet:

skriven

Precis vad jag skulle säga. Andas och tänk på allt bra som du gjort. Kram

Svar: ありがとうエレットさん! Jag ska försöka ta det lugnt! :) kram
Elvira - エビ

3 linnea:

skriven

Heja dig1 Håller tummarna från sverige, kommer säkert gå utmärkt :)

Svar: Tack så mycket! Det värmer! <3
Elvira - エビ

Kommentera här: