Min julhelg



I Japan är den 23e december en röd dag, kejsarens födelsedag. Vilket gjorde att bi startade vår ledighet och julfirande redan den 23e! :) 
 
Y hade lovat att han skulle planera allt som vi skulle göra under de här två dagarna. Han hade tagit ledigt ifrån jobbet och allt var planerat och klart ;)
 
Han tog oss till Asakusa. Där det tydligen skulle finnas ett kafé som serverar goda amerikanska pannkakor. Dock så visade sig kaféet vara stänt så vi strosade istället runt i Asakusa och sen styrde Y våra steg mot nästa plats. 
 
 



 
 
Vi vandrade över mot Tokyo skytree..

..till en jätte fin julmarknad! Eller faktiskt så besökte vi två ställen, men jag föredrog den på bilderna nedan ^o^


 



På väg mot middag på restaurang på 35e våningen så stannade vi vid den här fantastiska julgranen, är den inte vacker? 
 
 
 
JULAFTON!
På julafton tog vi det lugnt. Vi var båda lite krassliga så det fick bli en lugn morgon med present öppning och så förståss, att kolla universitets resultatet! 



Sen blev til att fira med lite soba ^^ Haha det närmsta jag kom till julmat den dagen ;) 


Sen, ÄNTLIGEN så  gick vi och såg den senaste Star Wars filmen! Som gammalt fan måste jag säga att jag var väldigt nöjd. Både de gamla (bokstavligen) karaktärerna var lika härliga som förrut, och de nya var väldigt roliga att följa de med! 



 
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Ser helt underbart mysigt ut med julmarknad i Tokyo! Jag har inte sett den nya Star Wars än. Min sambo och jag ska se den när har tid :D

Svar: hihi ja förutom att det inte är nån snö så är det himla mysigt! ^^Hoppas ni gillar filmen! :)
Elvira - エビ

Kommentera här: