Mochi + Häagen dazs ₌ love

Mochi och glass är i sig inget nytt koncept. 
 
Sedan något år eller två tillbaka så serveras det även mochiglass på caféen i Sverige. Innuti det lilla knytet av risdeg hittar man glass med olika smaker, i Japan kallat Yukimi-daifuku. 
 
Men denna gång handlar det om mochi och glass på en helt ny nivå! Häägen dazs har kommit ut med två nya smaker inspirerade av kända, japanska smaker!
 
 
 
 
Den vänstra är i smaken kinako och sockerrörssirap och den högra är i mitarashisås, en sötsås som oftast sätts på mochi och så valnötter.
 
Yume försökte få tag på de nya smakerna samma dag de kom ut, men det va omöjligt! De va slutsålda i varenda affär! Några dagar senare lyckades Y i alla fall på tag på glassen och min recension lyder:
 
Jag föredrar glassmaken i den vänstra, då jag är ett stort fan av kinako, ett slags av mjöl gjort på soyabönor. Men jag gillar också mitarashisåsen väldigt mycket så det är verkligen ett svårt val! ;)
 




Båda glassorterna är goda, och roliga att äta då det inte bara är den vanliga glasskonsistensen man får i munnen :) För det som gillar japanska sötsaker så är det helt klart en en hit! 
 
 
Det va allt för den första ´´Nytt i Japan´´
1 j u n i t j e j:

skriven

Så gott det ser ut!

Svar: Ja, jag gillar båda smakerna! Älskar man mochi så är det helt klart en hit! :D
Elvira - エビ

Kommentera här: