Bra-cycle! En bra idé! ブラリやろうよ!

 
 
Så allt började med att jag läste en artickel på nätet för någon vecka sen, och när jag igår såg videon på samma ämne, gjord av en japansk tjej som har blivit otroligt populär på Youtube (video nedan) så tänkte jag att det var dags för även mig att skriva ett inlägg på detta ämne. 
 
Det handlar alltså om en återvinningskampanj. Men inte vilken återvinningskampanj som helst utan återvinning av BH:ar! Den där bröst hållaren som jag tror att de flesta kvinnor använder sig av, om inte hela livet ut så i alla fall en stor del av livet. Då ett liv är långt så hinner man alltså gå igenom en hel del bh:ar. Och tydligen, om man ska bruka bh:n på rätt sätt så ska den bara användas 100 gånger innan den har gjort sitt. Så alltså, om man köper 3 bh:ar så kan du ha de i cirka ett år innan de bör bytas ut mot nya.
 
Oavsett om du följer detta eller inte så tror jag att det är en hel del bh:ar som slängs utan att göra någon nytta. MEN! No more! 
 
Denna gång är det ett japanskt bh-förtag som heter Wacoal som har startat kampanjen men vet att till exempel Triumph med flera har haft liknande projekt tidigare. 
 
Vad innebär kanpanjen? Jo det är enkelt, du går till din närmasta Wacoal butik och ber om en Bh-återvinningspåse, tar med påsen hem och fyller den med bh:ar som du inte längre behöver och lämnar sedan in påsen till affören igen, klart! 
Vad händer så med bh:arna? Det är så fantastiskt som att de återvinns till pellets och papper! Tydligen är bh:ar ett väldigt bra material att bränna och göra energi av! Who knew! Genom att änvända sig av energi gjorda på dessa pellets så kan vi också sänka CO2 utsläppen! Alltså det är ju en så cool grej att jag bara var tvungen att skriva om det! 
 
Så om ni kommer att befinna er i Japan tiden fram till den 22a april så varför inte göra något bra för vår jord? :)
 
スウェーデン語で書いたことの殆どがユーチューバー佐々木あさひさんが以下の説明しています。それとこちらのリンクhttp://www.wacoal.jp/braeco/。ブラ・リサイクルをやりましょうよ!この惑星を大切にしなければなりません!
 
 
 
Wow.. Hur många gånger kan man skriva BH i ett inlägg? ;D
1 Tokyoyo:

skriven

Smart! Har aldrig sett detta innan.
En youtubare jag följer har också gjort en video om detta.. men hon handlade på Amphi. http://youtu.be/tCjFhsa6b1g

Svar: Aaa va nice! Jomen jag tror att det är så att Wacoal är en stor grupp som äger massa ''underföretag'' vet att det inte bara är en underklädeskedja :) Ska kolla exakt vilka affärer/märken det är och sen uppdatera inlägget :) Tack för uppmärksammandet! :)
Elvira - エビ

Kommentera här: