Open Campus och dejt i Asakusa

I lördags, en aning mör ifrån dagen innan så mötte jag upp Ronja igen för att gå på Open Campus! 
 
Jag har ju redan bestämt mig för vilket universitet jag vill komma in på, Musabi. Men det finns fortfarande en risk att jag inte blir antagen... Alltså så är det viktigt att jag checkar in de andra design/konst skolorna och söker in till dom också! 
 
Och för att kunna söka in till skolorna behöver man besöka de och prata med lärarna om intagningsprover och olika kurser. Ronja och jag begav oss till Tamabi för en titt! Det var fruktansvärt varmt och fuktigt och Tamabi ligger långt bort... En 2 timmar på tåg och buss, en utflykt till fel campus och en vandring upp på ett berg senare var vi framme vid skolan! Puh..! 
 
Det är ett helt enormt campus och kurserna verkar väldigt roliga men svåra att ta sig in på.. 
 
När vi åkt vilse ett tag trörstade vis oss med croissant taiyaki innan vi tog nya tag ;) 



 


 
I måndags var det röd dag och en tredje skola jag är intresserad av hade öppet hus på sitt campus!  
 
Jyoshibi! Alla namnen på skolorna är egentligen förkortningar som alla använder sig av då det är för jobbigt att säga hela namnen :P Alla namnen slutar på Bi, som ni kanske märkt. Bi skrivs med det första tecknet för konst (美術 ->美) , och pekar alltså på att det är konstskolor det handlar om :) 
 
Till Jyoshibi så drog jag med mig Yume, vilket han egentligen var en aning nervös över. Jyoshibi är nämligen ett flickuniveritet! Men då det var öppet hus så var det inga problem! ;) 
 
Efter skolbesöket så skulle vi egentligen träffat några kompisar som kommit på besök ifrån Sverige, men de hade gått vilse och var trötta så vi sköt upp mötet så jag och Y fick en liten dejt själva i Asakusa pch det va himla mysigt det med :) 
 









Kommentera här: