En dag bland bergen



 
 
Hej o hå!
 
Nu har det visst gått en vecka sen jag uppdaterade sist... Dåligt av mig! Det är det enda jag kan säga :p 
Har ju haft en hel del på gång. Trots att jag inte har så många lektioner så är det väldigt mycket som händer just nu. Många härliga möten och planer, om en och en halv vecka så flyttar jag och Y in i vår nya lya och jag är så supper exalterad!!! :D
 
I helgen som var så var det mycket planering inför flytten som skulle tas om hand och i söndags kände jag att det blivit för mycket storstad och alldeles för lite natur på sista tiden. Jag sa, Yume jag måste dra till skogs! Och det var precis vad vi två gjorde :) Efter en två timmars tågresa väster ut så befann vi oss slutligen i Okutama i Saitama Prefekturen. 
 




 
Utifrån Yumes googling så skulle det finnas fina prommenad vägar längsfloden, plana ytor att vandra på och massa natur, - natur fanns det gott om! Men planor ytor? Knappast...
 
Vi klättrade upp längs de branta bergen, nästan på alla fyra, iklädda shorts och sneakers... Haha! Men det var väldigt skönt! ^o^
 




Kastanjer! I Japan är kastanjerna ätabara och förknippas precis som i Sverige, starkt med hösten. I Japan kallar man det för ''Matlustens Höst'' då det börjar bli svalare och matlusten kommer tillbaka i samband med att det är en årstid då maten helt enkelt är väldigt god! Tid för grytor, frukt och fiskar! 
 
Japans matutbud, både i mataffären och på restaurang är väldigt säsongsbaserat. Det mesta av frukt och gönt är producerat i Japan, vilket gör att det helt enkelt bara går att få tag på (odla) en viss tid på året. Och nu börjar alltså kastanjepbakverker att poppa upp på kaféerna :)
 


 
 

Kommentera här: