Igång! 大学楽しい!

Hej snyggingar! Hur mår ni? 
Börjar det kanske bli vår även i Sverige?! :D 


Här har körsbärsblommorns fällt sitt sista blomblad och grönskan och andra underbara blommor har tagit över. 

Förutom skola och jobb så har jag förståss gullat med mina råttatouilles och för några dagar sen så smet min lilla vita kompis... Det finns så mycket roliga små krypin för en så liten person som honom, men nu är han tillbaka och mår bra, om än lite smuttsig ;) 



Skolan dårå, asså det är så mycket nytt! Och kul! Vi har börjat på riktigt och det är en massa textilprojekt som är igång samtidigt och jag blir alldeles snurrig. Just nu färgar jag varp (den lodräta tråden man väver med) för att väva en längare (heter det så?). Och så har jag börjat knyta en väv för till mitt Gobelöng/Tapestry projekt! Kul med lite osäkert då det faktiskt är första gången jag pluggar textil.  

Allt detta värvas med lunch och fika pauser med smaskens ifrån skolans super bageri, de har allt! Och det är så gott! Hihi 🙊🍞🍩





Mitt klassrum, min knytning och fina blommor på vägen till skolan. Mitt universitet ligger en bit utifrån inner Tokyo och det är ganska lantligt med stora tempel, odlingar och raka små vägar där man kan cykla snabbt! 


Vilket leder mig till att jag idag ska köpa en cykel! Är sååå pepp!!!! :D Härligt med vår säger jag! 



Kommentera här: