旧新年 Kinesiskt nyår!

Igår var den kinesiska nyårsaftonen och detta firade jag en dag tidigt med min polare, Ken och Taiki i Yokohamas China town. 





Först var det bara jag och Ken som gick runt i China town, åt street mat, dumplings och liknande och pratade en massa. Om framtiden, om nu och det som varit. Jag och Ken har ju känt varandra sen jag  åkte till Japan under mitt sommarlov i gymnasiet, så alltså i mer än 4 år! 







Oftast är vi ju en stor grupp och det blir inte så mycket lugnt snack men i lördags hann vi prata om allt möjligt. Kina är ju också ett himla coolt land och mycket gammal kultur. Det är verkligen någonting jag känner mig lycklig över, att ha kompisar ifrån så många olika kulturer, men lär sig att se saker utifrån andras perspektiv, vilket jag tror är viktigt :) Det ska man ta vara på! 

Till kvällen så kom Taiki förbi och hoppade på vår kompis-dejt ;) 
Åt mat ifrån norra Kina, där Ken kommer ifrån - snacka om att det va sport! Men riktigt gott!! 




Efteråt promenerade vi till Yokohama och åkte skridskor! Något jag längtat efter så länge! En riktig toppen dag! 💕






1 bblaze:

skriven

vad fint du har det där och kul

Svar: Hihi tack så mycket! ^^
Elvira - エビ

2 Sarah:

skriven

Låter som en riktig toppen dag med kompisarna! Det ser väldigt kul och mysigt ut. Får en direkt inte att längta tillbaka mindre :P

Svar: Hehe jaa alltid kul att hänga med kompisar, särskilt om man får göra det i sin favoritstad ^^
Elvira - エビ

3 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Åhh älskar din blogg!:) åker till japan nästa år.

Svar: Åh va glad jag blir! ^o^ Och va kul att du ska till Japan!
Elvira - エビ

Kommentera här: