Helgen i bilder

Min helg i bilder!

Vaknade tidigt i lördags för att ha två svenska lektioner - jag är den som lär ut alltså ;)
ALDRIG kan man få ha sin frukost ifred... Men man förlåter dom ju varje gång! 💕🐀
Kände mig lite extra fin i mina shorts som legat och väntat i garderoben ända fram till nu :)))
SÅ OTROLIGT VARMT!!! Asså i Tokyo har det gått och blivit sommar på riktigt. Japansk sommar, skit varmt alltså! I lördags va det 35 grader och 70% luftfuktighet ..
Mötte upp med Y efter mina lektioner för lite fika i Daikanyama 💑
En av våra hobbys, hänga i massgestolarna på olika elektronikaffärer ;D
I söndags var det också varmt... Men vi kämpade oss upp tidigt för att ta bilder på mitt projekt till min presentation imorgon!
Tema: Ord känns. Har uttryckt känslan man får när någon säger något elakt
Efter fotograferandet blev det frukost på 人間関係(ningenkankei) har skrivit öm det förut. En av de ställen i centrala Tokyo med skjysstast pris och goda scones!
Sen åkte vi hem till dom här!
Y köpte en jätte stor melon som vi nu har problem att äta upp..
Plugg! Aka. Kaffe, glass och youtube...
När det är så varmt så måste man verkligen ta hand om de små! Har börjat vira in våra råttatouilles i kalla blöta handdukar och det tycker det är så himla mysigt! Mitt hjärta smälter 💞
1 Ellet:

skriven

Hej! Vilken fin bild - Ord känns. Jättefin!
Är i San Fransisco och här är det kyligt fast det är deras sommar.
Kram

2 Tokyoyo:

skriven

Fin helg och sjukt lyxigt med så mycket (dyr!) melon. Kul med svenska lektioner, hur funkar det? Har funderat på att lära ut svenska eller engelska men fattar inte "starta eget" här i Japan, verkar ju som att man inte behöver betala skatt om man inte tjänar mer än 1 000 000, men ska man registrera sig ändå?

Svar: Förlåt för jättesent svar! Jag har ju bara ett studentvisum just nu och tvivlar på att jag kan starta ett eget företag då, så jag är anställd av ett företag som hjälper till att ''koppla ihop'' lärare/folk med nån viss kunskap och folk som vill lära sig nåt :) Cyta heter det företaget!
Jag har dock mest nybörjare så man måste kunna förklara all grammatik och så på japanska. Men har man pluggat japanska i Japan så kan man nog många av termerna redan :)
Elvira Vikström

3 Tokyoyo:

skriven

Tack för svaret! ^__^) Tyvärr är min japanska alltför dålig för det just nu, men ska kolla in om det finns andra vägar att gå.

4 Tokyoyo:

skriven

Tack för svaret! ^__^) Tyvärr är min japanska alltför dålig för det just nu, men ska kolla in om det finns andra vägar att gå.

Svar: Ja det finns säkert olika sätt! Det är ju förvåningsvärt många japaner som är intresserade av Sverige! :)
Elvira Vikström

5 Tokyoyo:

skriven

Hehe, ja visst är de. Höll ett litet föredrag om Sverige för ett gäng sommarlovsfirande skolbarn, igår faktiskt.

Kommentera här: