梅雨入り更新 In i regnperioden och senaste tiden!

Halli hallå allihopa! 
 
Hur är vädret i Sverige? Äre nå' sommarväder eller? Längtar faktiskt himla mycket efter svensk sommar! I alla fall efter den romantiserade bilder jag har av svensk sommar. ;) Det va ju faktiskt 3 år sen(?!) jag va hemma under ett sommarlov, herru gud! Ja ni förstår kanske att jag längtar då!

Annars då? 
Jo jag har hängt en del med kompisar och det har varit himla mysigt och kul!
Men mitt skapande, framförallt mitt kreativa skapande har liksom inte fått nån fart än... Eller liksom jag har ingen kraft. Haha, alla i klassen går liksom med lite hängande axlar och trött blick. ''Nä.. jag vet inte riktigt vad jag ska göra'' eller ''Hur tänker du göra med ditt projekt?'' ''Nä.. har väl en vag idé vad jag ska göra..typ..'' -är de kommentarer som hörs då och då i klassrummet. ;P
Men snart så måste jag sätta fart! 
 
Testar lite olika färgtekniker:
 
 


 
Det är lite mer än en måndad kvar tills det japanska sommarlovet börjar men min kropp och sinne har liksom redan gått på semester.. men men! Idag ska jag på Miyake Isseys utställning som tdligen ska vara helt fantastisk! De som inte vet vem han är får antingen googla eller vänta på kommande inlägg på det temat! :) 
 
Så länge får ni njuta av dessa blomsterbilder jag tagit. Nu har även Tokyo-området gått in i regnperioden! Inte varje dag, men det regnar mycket mer än i vanliga fall, ja, lite som svensk sommar! ;P (den oromantiserade versionen) men jag måste säga att jag gillart! Att få sitta i sitt fönster och lyssna på regnet, och det blir så himla gränt och frodigt! Mys tycker jag!
 





 
Sist men inte minst! Så undrar jag om det är någon av er läsare som skulle vilja ha ett inlägg på något specielt tema! Något ni skulle villja veta mer om? :) 
Jag vet ju att ni är ganska blyga när det gäller kommenterandet men feel free to ask! Det kan ibland vara svårt när man har bott i ett land en längre tid, att veta vad man ska skriva om. Vad är det som man tyckte var spännande i början? Man/jag har nästan glömt! 
 
Så hör gärna av er! Antingen på bloggen, på min mail eller på instagram! :D 
 
Nu är det enda nya jag farshineras över de här två små godisråttorna! De är lagom imponerade av situationen dock.. xP


 
Kram till er!
1 Linda:

skriven

Hej!

Har börjat läsa din blogg för inte så länge sedan. Tycker mycket om dina inlägg om ditt liv i Japan. Har själv besökt Japan några gånger och det är ett så intressant land :)

Du har säkert gjort dessa tidigare, men skulle du kunna göra typ såna inlägg som "Såhär såg min dag ut" eller "Ett foto i timme". Tycker det är roligast att läsa om andras vardag :) Eller så kanske nåt om området där du bor i. Typ det här är närmaste parken, bästa stället att äta eller handla etc.

H. Linda (en bloggläsare från Finland)

Svar: Åh det va ett jätte bra tips! :D Har faktsikt tänkt att jag ska göra det snart :) Ett litet inlägg om en typisk dag i mitt liv! :)

Och gillar också områdes-idén! Hoppas du vill fortsätta att läsa ^_^
Elvira - エビ

Kommentera här: