青々とした週末 Min gröna helg i bilder


I helgen njöt jag av det gröna sköna Tokyo som vuxit fram de senare veckorna. Min lördag spenderade jag största delen i Yoyogi park! Det är ju Tokyos svar på central park! En av få parker som är helt öppen dygnet runt. Många andra parker stängs nämligen på kvällen och har inträde när dom är "öppna". På grund av att Yoyogi är så öppen så finns det dock en massa underligheter -människor, över huvudtaget så finns det himla mycket folk som hänger i Yoyogi, men jag gillart! :D 

Vi slappade/sov...


Njöt av det fina och varma vädret, ca 28 grader! 

Kastade boll..


Och snackade! :D 

Efteråt gick jag och Y och kollade på den "nya" marvel filmen Dead pool. Japan är ju så himla sen när det kommer till att släppa utländska filmer, pga översättning tydligen? 

Tyckte den va sådär, men det är så mysigt att gå på bio i Japan på sommaren. Hehe, en liten tradition jag och Y har :) 

Dagen efter blev det en utflykt till Sjimokitazawa! 



Innan vi tog oss in i själva Shimokita (som det förkottas av de som hänger där) så besökte vi det här coola gamla hus som jag fick visat för mig av min lärare när jag va dör med honom och en klasskompis för 1,5 år sen! 

Det är byggt i västerländsk stil men av japaner och en viss släkt, Maeda-ätten bodde där. Maeda, som även min kille heter i efternamn ;) 


En stor park/trädgård som hörde till huset. Så otroligt lummigt och vackert! Lite magiskt 💕


Utflykten avslutades med fika, såklart! :D 



1 Sarah Sjöstedt:

skriven

ser helt underbart ut. man längtar tillbaka. kika gärna in på min blogg för att se en video som jag klippt ihop från när jag var i japan i november :) http://ninjabob.blogg.se/2016/june/japanresan-2015-tokyo-part-1.html

Svar: Ska absolut kolla don video! :) Kram
Elvira - エビ

Kommentera här: