3月11日

Självklart har jag förståss inte glömt att det va idag, för exakt 5 år sen som den stora jordbävningen och tsunamiolyckan drabbade Japan. Det är en dag som ingen här någonsin kommer att glömma. 

Än idag så är det mer än 2000 människor som inte har hittats och många som blev av med sina hem bor fortfarande i baracker. 

Det var något fruktansvärt som hände och jag sörger med de som mist sina nära.. Jag kan bara be och hoppas att det inom en snar framtid kan bli bättre för de som fortfarande lever. Och att framförallt Fukushima ska kunna bli fullt beboeligt igen. 


1 Hanna:

skriven

Precis hittat till din blogg, den är så himla fin!

Minns precis var jag var och gjorde när nyheten kom. Sorgligt att tänka tillbaka på... Hoppas på att de som överlevde vågen får riktiga hem.

Svar: Åh tack! :)Jaha.. var du i Japan alltså? Jag hoppas också att de åtminstone kan få riktiga hem snart!
Elvira - エビ

2 Hanna:

skriven

Var inte i Japan, men kommer ihåg att det var tidig morgon när nyheterna började rulla in på svenska nyhetssidor. Hade flera vänner från Japan i min vänskapskrets just då så började ringa runt och höra hur de mådde. Fy... Alla vänner och bekanta var ok dock.

Kommentera här: