And so the Golden Week begins!


Äntligen! Den efterlängtade Gilden Week är nu här! Jag har sett sååå fram emot att få lite ledig tid. Sen i mars så har jag i princip jobbat varje dag, inte hela dagen varje dag men ändå, varje dag! Det finns alltid nån tid man måste förhålla sig till och se till att man ser någorlunda proper ut. Men inte de kommande tre dagarna! 
 
Som ni kan se på kalendern nedanför, Golden Week består av fyra lediga dagar som beroende på år kan ligga så att man får nästan en hel veckas ledigt. Tar man (i år) dessutom ledigt den 2:a och 6:e så får man 10 dagarsledighet! På min förra skola så fick vi elever ledigt ifrån den första röda dagen till den sista, alltså en väldig massa ledighet!
Men inte på universitetet, oh nej! Där har vi bara ledigt på de faktiskt röda dagarna - men jag är glad ändå! :D 
 
 Så även ifall jag gick i skolan igår så firade jag in Gilden Week men härligt umgänge i fredags efter att ha avslutat några timmars svenska jobb! 
 
Det var en så kallad internationell picknick! Där en grupp skapar det här eventet, bjuder in alla som vill komma och hänga och snacka, en del japaner och så en massa människor ifrån en massa olika länder! Jag hängde förståss med min one and only Yuka och träffade både en svensk och en norrman! Det va jätte kul och så härligt väder! Nu ligger medeltemperaturen på cirka 22-23 grader här i storstan ;) 
 
 
 
 Efter picknicken körade vi oss med både purikura-bilder och yakiniku och så några drinkar på favoritbaren i Shibuya! :D 
 
 
 
Dagen efter hängde jag i skolan för att jobba vidare på mitt väv-projekt och sen picknick igen! Den här gången med min lilla pojkvän, vi åt donuts och drack kaffe ifrån 7-11 medans vi njöt av solen och Morgonpasset i P3. Som jag dessutom va med i några timmar senare! Hihi jag önskade en låt till min kompis Malin i Australien. Det va sååå kul och spännande att få vara med och prata med programledarna som jag alltid brukar ha snackandes i mina hörlurar :)))) 
 
Här är länken till det radioprogrammet! :D I slutet av programmet, runt 2h 39 min!!! Ihihihi!!!
 


1 Tokyoyo:

skriven

Ja härligt med Golden Week! Kai han jobba i 4 dagar innan han fick ledigt, vilket nästan känns lite snopet. Men skönt med ledigt så här första tiden i Japan. Hade nog tänkt åka till Tokyo på torsdag (egentligen idag, men blev inte så) men är lite rädd för hur mycket folk det kommer att vara, haha. ^__^)

Svar: Haha ja 4 dagar är inte så mycket tid för att komma in i jobbet ;) Det vore absolut ses över lite kaffe eller så :)
Vet inte inte hur det kommer se ut på torsdag, men idag har det inte varit överdrivet mycket folk. Men det gäller nog att välja rätt platser också ;)
Elvira - エビ

2 Ellet:

skriven

Veckorevyn, P3 vad kommer härnäst? Superkul var det att lyssna på. Kram

Svar: Haha Jo önska låt kan väl iofs vem som helst göra, men kul att de hittade min blogg utan att jag nämnde något om den! :D
Elvira - エビ

3 Tokyoyo:

skriven

:)

Kommentera här: