När det inte blir som planerat... 思う通りにならぬ…

Ja visst är det typiskt. När saker inte går som planerat! 




Som jag skrev i inlägget innan det här så hade jag presentation i fredags. Äntligen skulle jag få lite ro! Vad händer då? Jo, dagen innan presentationen går min mobil sönder och får veta att den inte går att laga och att jag måste klpe en ny... Köper en ny telefon, har min presentation - det går bra, och livet leker! 


Dagen efter har jag storstädning i skolan (ni skulle se så det ser ut efter att 40 elever har skapat textilkonst under 5 veckors tid!), på kvällen hade jag och min kära kompis Alex planerat en ute kväll, det skulle svängas påmbakdelar och skriksjungas till clubmusik, men nej... 

När jag ska stoppa in min middag i ugnen går allt fel. Gasugnen som jag trodde jag satt på, blir inte varm. Konstigt tycker jag och öppnar ugnen för att sätta på den igen (man måste öppna luckan för kunna sätta på ugnen). Det visar sig att ugnen visst va på, eller iaf gasen... Min ugn har stått och gasat i tio minuter och vad som händer näst kan ni ju räkna ut. Jag hör ett "wooffhh!" Och för en sekund är allt jag kan se eld och ljudet av hur håret bränns.. 

Men jag har tur i oturen, verkligen. Jag klarade mig lindrigt undan. Efter att panik ringt Yume som sprungit hem så åker vi tillsammans till ett sjukhus i närheten och konstaterar att skadorna är lindriga och att allt kommer bli bra :) 

Det blev med andra ord ingen club för mig utan en kväll på akuten... 


Å
1 Tokyoyo:

skriven

Men gud! Vilken tur att det gick relativt bra, är själv lite rädd för gasen alltså. Usch stackare, men som sagt tur att det inte gick värre.
Hoppas du får tid att vila upp dig och fira att allt med skolan gått bra i alla fall. Och att din nya mobil är superbra

2 Tokyoyo:

skriven

Men gud! Vilken tur att det gick relativt bra, är själv lite rädd för gasen alltså. Usch stackare, men som sagt tur att det inte gick värre.
Hoppas du får tid att vila upp dig och fira att allt med skolan gått bra i alla fall. Och att din nya mobil är superbra

Svar: Hihi tack så gullig du är! Ja herre Gud! När man tänker på allt som skulle ha kunnat ske..
Elvira - エビ

3 Ellet:

skriven

Oj! Vilken grej! Ta hand om dig!
Kram

4 Sofi:

skriven

Vad obehagligt! Vi måste också öppna ugnsluckan för att tända ugnsgasen, men om den inte blir tänd så känner man tydligt hur det luktar gas. Avger inte japansk gas någon lukt? Usch, verkligen förrädiskt! Vi är alla så glada över att du klarade dig undan så lindrigt. Kram från J,S,S och C <3

Svar: Det luktade kanske.. Det va nog jag som va slarvig och oförsiktig.. Men ja, känner att jag hade en himla tur!
Elvira - エビ

Kommentera här: