テキスタイル Textilstudierna i Tokyo

Halli hallå allihopa! 

Jag vet inte hur många av er som är intresserade av textil design och väveri och så vidare, men då det också är en del av mina vardag så tänkte jag skriva lite om vad jag jobbar på i skolan just nu! :D 


Jag började ju i en ny skola för snart två månader sen. Jag har gått på vad som på engelska beskrivs "specialized training collage" som är en tvåårig eftergymnasial utbildning där man inriktar sig på ett specifikt ämne, i mitt all industri/produkt-design. Efter de två åren så söker många jobb och tar sig ut i arbetslivet och lägger på så vis studierna bakom sig. När detta kom på tal så kände jag att jag inte var klar med pluggandet och bestämde för att söka vidare till Univeristet. De har ett system där man kan hoppa på en 4årig utbildning mitt i. Vilket jag då, efter mycket arbete, en del tur och massa hjälp ifrån diverse människors hjälp lyckades med! 




Det enda lilla detaljen är att jag har bytt ämne, jag pluggar inte industridesign utan pluggar nu det jag ifrån början brinner mest för, textil! Textil design, och jag har så kul i skolan!!! Allt är så intressant och jag skulle kunna och sitta och jobba hela dan! -vilket jag också ofta gör! 

 Så, det projektet vi jobbar på just nu är att skapa en så kallad Tapestry, en väggbonad, från början en gobeläng! 

Tekniken får man välja själv, väv, filtning/tovning eller diverse färgtekniker. Själv har jag valt att väva, både på vanligt sätt och genom att knyta! Set tar en hemma massa tid men är sååå underbart att hålla på med! :D 





Dock har jag bara två veckor på mig att bli klar så sitter som en duktig Japan och jobbar ifrån nio på morgonen till nio på kvällen, men inte gör det mig något! 

Kramis på er! ❤️💕
1 Tokyoyo:

skriven

Kul att läsa mer om "vad du gör". Verkligen grattis till att du lyckades få hoppa in på de studier du önskade. Kul!

2 #MallanWiththeAwesomeHair:

skriven

Älskar detta inlägg!!! (Älskar dig med <3)

Svar: Aaaaw 😍😍😍 I Love you too!!!!
Elvira - エビ

Kommentera här: