En trip till Nikko Part.1




 
Under de sista dagarna av 2015 hyrde Yume och jag en bil och åkte till Nikko! 
 
En liten resa för att koppla av, mysa, uppleva nya platser, natur och god mat. Ja, resa helenkelt! 
Nikko som ligger i Tochigi-prefekturen, är mest känd för sina tempel med vacker träsnidning av en historisk person, en trösnidare med bara en hand! 
 
Vi har faktiskt varit i Nikko en gång tidigare, då med min mamma, mammas kompis Lena och så min fina kompis Bella! Y och tjejerna kan ni läsa lite om här i Bellas gamla gästinlägg! :)
 
Men då var det maj och ganska varmt, nu var det december och väldigt mycket kallare än vad våra små tokyo-kroppar var vana vid ;) 
 
Påbylsad och med min julklapp ifrån Y i handen - en polaroidkamera i en av mina favoritfärger! Nöjd tjej 💕
 

Vi gick till templet som sägs stärka banden mellan par och drog varsin spådomslott 
 


 
Som man sen binder fast såhär för att de ska gå inuppfyllelse :) 
 







 
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Så mysigt att bara åka iväg så. Jag och min sambo var i Nikko 2014. Tyvärr hade vi väldigt mycket otur med vädret då, det ösregnade båda dagarna vi var där. Men vi tyckte ändå där var mysigt, det lilla vi fick uppleva. Jag hoppas på att få komma tillbaka och uppleva mycket mer en vacker dag :)

Svar: Ja det är verkligen befriande att slippa tänka på saker man måste göra - vilket man oftast gör när man är hemma, även när man är ledig ;/ :)
Hoppas ni får komma tillbaka till Nikko nån gång när det är fint väder, och kanske lite varmare! ^^
Elvira - エビ

2 Anonym:

skriven

Åhhhh nostalgi på hög nivå!! Va mysigt att ni åkte dit 😊 //B

Svar: Hihi eller hur!!! Saknar dig! Det va ju helt annorlunda nu på vintern, men det va mysigt ^-^
Elvira - エビ

Kommentera här: